De kist eraf

Een van de eerste zaken die ik wilde doen is de lelijke kist eraf halen. Na het doorknippen van de bedrading van de achterlichten en het doorslijpen van een aantal bouten waarmee de kist bevestigd was dacht ik dat hij wel los zou komen, niet dus.
De kitrand moest geheel doorgesneden worden en ook een deel waar de kist met purschuim vastgezet was. Nu kon ik de kist voorzichtig met een krik eronder laten zakken.
Onvoorstelbaar, de lege kist woog alleen al bijna 60 kg. Ik was dan ook blij dat ik op de vuilstort hulp kreeg, even de grijper erbij en de kist was niet meer.

Wat rest is een lelijke achterkant met veel gaten, waar trouwens ook water door naar binnen in de camper gekomen is, daarover later meer.
Inmiddels zijn de gaten in de achterwand gedicht. Eerst zijn de gaten uitgeslepen om ze schoon te maken, daarna het gat met dunne seconden lijm geimpregneerd. Na het drogen van de secondenlijm zijn de gaten opgeruwd en met epoxy gedicht, waarna ze met polyester plamuur afgewerkt zijn.
Nieuwe achterlichten zijn ook besteld, de bedrading moet nog hersteld worden en ook niet onbelangrijk, de achterkant zal weer gespoten moeten worden.

Plaats een reactie